Ensamdag

(null)


Har haft en ensamdag i Åkernäs. Maken jobbar så och istället för att ligga kvar i sängen klev jag upp när han for och tog en morgonpromenad. Så skönt att gå tidigt på morgonen för det blir inte så varmt och svettigt då och sedan så väcker den ju frukostaptiten. Stökade runt och städade lite i stugan men det var så fint väder så det kändes fel att vara inne så jag gick ut och vattnade blommor, potatis, smultron och örtodlingen. Det vart rätt varmt så jag fick gå ned till sjön för att svalka mej och tvätta bort blomjord och svett. Ringde några samtal medan jag satt och torkade i solen och sedan har jag "bara" suttit kvar och lyssnat på talbok, så avslappnande …

bada - blommor - ensam - ensamdag - lyx - promenad - simma - storarmsjö - vattna - växter - Åkernäs
1
Blondina

Vilket underbart väder ni verkar ha :) Vi har typ höst häruppe nu - känns mindre kul! Jag saknar herren

Svar: Vi har haft ett par blåsiga och regniga dagar men nu så lyser solen. Det är klart inte är det som i juli men om man kan sitta i lä är det skönt. Hoppas att hösten inte har så bråttom med att komma.
malinns