En mysig brasa är aldrig fel

Nu när dagarna och kvällarna blir kallare och kallare så tycker jag att det är mysigt att krypa upp i soffan med en bra bok. Varför inte göra som maken och jag just gjort och tända en brasan för att få njuta av spraket och värmen från elden.

bok - brasa - dagarna - eld - kallare - mysigt - soffa - sprakande - värme
2
Therese

Det är nått visst med en att elda i öppen spisen. Vi sätter in en nästa år, just nu så eldar vi bara i spisen!

malinns

Ja, Therese jag håller verkligenmed jag sitter upp en extra timma varje kväll bara för att titta på elsdslågorna...

Men vi har spis som vi eldar med också och det är magiskt när vi tänder den för att fixa lunch. Det tar mej tillbaks till den tiden då min mormor brukade koka choklad på coco, grädde och vatten till mej och min syster...